Umiejętność czy pasja?

Umiejętność czy pasja? Dlaczego tak się zdarza. Ktoś, kto dostaje pierwszy raz w życiu aparat do ręki z misją wykonania paru zdjęć na bloga, robi to na tyle dobrze, że efekty są zadowalające. Zazwyczaj to przypadkowe osoby, które akurat spędzają ze mną czas, a ja mam aparat pod ręką. Widać u nich zaangażowanie! To jest najważniejsze. Gdy ktoś się stara, jeśli widzę, że ktoś robi to z chęcią - jest mi łatwiej i lżej na duchu. Wiem, że go nie zmuszam. Wiadomo zawsze może być lepiej - automat w tej sytuacji jest jedynym i najlepszym rozwiązaniem. Może jestem największą mękołą świata i nigdy nic mi nie pasuje. Może. Ale gdy widzę znudzonego profesjonalistę za obiektywem, czuję się naprawdę okropnie. Dobrze, że nie jestem wysoka i chudziutka, bo przynajmniej nie żałuję nie-bycia modelką. To musi być straszne - pracować z prawdziwym fotografem. Wracając do tematu. Robiąc zdjęcia z kimś, kto trochę się na tym zna. i czym mnie trochę stresuje, mam chociaż nadzieję, że zdjęcia technicznie będą dobre, i cały stres wyjdzie mi na dobre. Siadając z kartą pamięci przy laptopie, staram się być spokojna. Staram się nie denerwować. Jednak nie tak prędko przychodzi ulga. Zgrywając zdjęcia na Picase i widząc miniaturki zdjęć, zaczynam się zastanawiać. Czy ja mam problem ze wzrokiem, czy coś ze zdjęciami nie tak? Nie mogę dopatrzyć się ostrego zdjęcia. Mam wadę wzroku, owszem. Ale nie aż tak dużą, żeby nie dopatrzeć się ostrości, mają laptopa przy nosie. Mimo nieostrości mam wrażenie, że każde zdjęcie jest takie samo, a ja wyglądam paskudnie. Jednak nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Ktoś znający się na fotografii, teoretycznie powinien to zrobić lepiej. Na własnym doświadczeniu mogę powiedzieć, że to tylko teoria. A pasja szybko się nudzi i przechodzi w rutynę. Zdaję sobie sprawę, że ciągłe robienie mi zdjęć jest bardzo monotonne. 

Z podziękowaniami dla wytrwałych. 

This entry was posted on wtorek, 17 grudnia 2013. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply